Ana riwayat neng kota Madinah nalika jaman Nabi tau ana kere Yahudi sing matane picek,manggon neng pasar. Saben dina kere kuwe ngomong maring kabeh wong pasar lamona sing jenenge Muhammad mung tukang sihir, tukang nglombo, bathire setan lan omongan ala liyane. Ning kosok baline, Kanjeng Nabi Muhammad saben esuk maring pasar mung andon njujugi panganan nggo kere Yahudi kuwe. Kanjeng Nabi ora tau ngomongna sejatine dheweke sapa nganti penjenengane seda.
Sewise Kanjeng Nabi seda, kabeh para sahabate kepengin niru. Sahabat Abu Bakar r.a senajana klebu wong sing wis niru lan ngetutna kabeh lakune kanjeng nabi uga melu nggoleti lakune kanjeng nabi sing urung tau delakoni neng dheweke. Sahabat Abu Bakar nganti takon maring anake Aisyah, sing dadi garwane Kanjeng Nabi. Aisyah nidhoki lamona Kanjeng Nabi saben esuk maring pasar njujugi panganan maring kere Yahudi picek sing gawene ngala-ala penjenengane.
Abu Bakar esuk muput mangkat maring pasar. Tekan pasar Abu Bakar weruh ana wong picek dadi tukang jaluk sing agi ngorong-ngorong ngala-ala Kanjeng Nabi Muhammad. Abu bakar gumun, kenangapa Kanjeng Nabi malah kersa aweh panganan maring kere Yahudi kuwe. Ning merga niyate ikhlas ngetutna lakune Kanjeng Nabi, Abu Bakar njuran ngewehna panganane lan detampa. Si kere Yahudi njuran takon maring Abu Bakar,“Ko sapa?”. Sahabat Abu Bakar njawab,“Inyong sing biasa.” Si kere Yahudi ngomong maning,“Kowe udu sing biasane teka, merga sing biasa angger teka tangane inyong deselehna maring pundhake. Dheweke njuran ndulang inyong karo pangananan sing uwis demamahna sisan kon supayane inyong gampang goli ngeleg. Dadi inyong mesti ngerti ko udu sing biasa.”
![]() |
Wafiqul Umam |
Wafiqul Umam
Buntu,Kemranjen,BanyumasNgapura neng Basa Arab desebut afwu, tegese mbusek,kebusek. Ngapurani liyan ngemu pengerten mbusek, ngilangna lara sing ana neng ati. Ngapurani salahe wong tegese sing maune goli kekancan lan paseduluran crah bisa guyub maning merga lara sing ana neng ati wis mari.
Islam mrentahna kabeh wong kon nduweni watek gampang ngapurani, kaya sing wis dedhawuhna neng Gusti Allah [QS 7: 199]. " Dadiya ko kabeh gampang aweh pangapura lan ajek wong kon nglakoni barang apik, uga ngedhohi wong-wong sing bodo "
Bareng krungu critane Si Kere sahabat Abu Bakar ora bisa nahan luh. Abu Bakar nangis njuran ngaku dheweke pancen udu sing biasa teka. Abu Bakar njuran nyritakna wong sing biasa teka lan ndulang kere kuwe jenenge Muhammad, siki wis ninggal. Sewise krungu critane sahabat Abu Bakar, Si Kere Yahudi picek melu nggembor nangis, lan ngrasa banget ghede lupute maring wong sing jenenge Muhammad. Wong aben dina deina, defitnah ning ora tau jengkel lan saben esuk malah njujugi panganan. Si Kere Yahudi njuran njaluk ngapura maring sahabat Abu Bakar lan dheweke syahadat mlebu Islam ngakoni lamona sing jenenge Muhammad pancen menungsa pilihan sing dadi utusane Gusti Allah.Kedadeyan Kanjeng Nabi Muhammad karo tukang ngemis Yahudi mau ngemu tuladha lamona dadi menungsa aja gampang nyatru maring liya senajana wong liya kuwe lakune ala. Sipate Kanjeng Nabi Muhammad sing gampang aweh pangapura kudu detiru neng sapaha bae sing wis sahadat, ngakoni lamona Muhammad kuwe utusane Gusti Alloh.
Sipat gampang aweh pengapura mbuktekna Kanjeng Nabi goli dadi menungsa wis bisa ngalahna ego utawa awake dhewek. Gampang aweh pangapura uga nglairna sifat tawadu, andap asor lan ngregani maring liyan. Wong sing duwe sifat tawadu uripe samadya, adil lan jembar atine. Omongane wong sing duwe sifat tawadu bisa dadi dalan sing nylametna maring wong akeh merga omongane ora tau gawe larane liyan.
![]() |
Bintoro Pras |
Bintoro Pras
Manggarai,Jakarta
Kabeh menungsa bisa kenang godha nglakoni temindak salah sing ngrugekna wong akeh. Cara inyong, ora bener angger ana wong agi kenang coba njuran depoyoki. Dhewek sing agi ora nglakoni keselahan kudu mbukak ati gelem ngapurani utawane emut sapaha bae bisa kenang coba nglakoni temindak salah.
Goli duwe watek gampang aweh ngapura jalaran thukule iman, takwa lan kawruh islame. Gampang ngapura uga nguntungna maring kesehatan jiwa. Ora duwe watek wadheh maring wong sing wis nyalahi marekna jiwane tentrem lan ayem. Wong sing nduweni watek angel aweh pangapura, gampang satron ndadekna uripe srungsang-srungsung, angas pogpogane dadi prenyakit.
Gampang aweh pengapura dadi jalaran thukule guyub-rukun lan nambah peseduluran. Gelem nampa lan ngapurani keluputane wong liya tegese gelem mbusek prekara lan barang ala sing uwis keliwat.
Njaluk ngapura lan aweh ngapura pancen gampang deomongna,ning cokan angel delakoni kanthi ihlas, rila sing tukul sekang njero ati. Aweh ngapura ora mung sedrema salaman lan pengucape lisan ning uga kudu dewujudna neng laku.
Seuwise wong Islam padha nglakoni puasa sewulan muput njuran ketekanan dina bada Idul Fitri. Kudune sipat gemede, takabur, utawa sombonge ilang. Puasa sing dadi kawah candradimukane kudune bisa mbersihna sangkrah lan res-res sing ana neng ati sanubarine menungsa. Puasa uga dadi terapi kanggone wong-wong sing kenang prenyakit ati, umpamane sipat drengki.
Kanggone wong sing nglakoni puasa bungah pisan angger bisa menangi dina riyaya Idul Fitri. Goli bungah ora mung merga mligi bisa nutuge puasa. Goli bungah uga merga ngrasa olih pitulungan bisa ngalahna nepsune dhewek.[AgusMukti-04]
Tidak ada komentar:
Posting Komentar